Omfang
Det enkelte deloppdrag innenfor rammeavtalen vil bli nærmere spesifisert av Byggherre med hensyn til ytelser, ansvar og frister, og hvert deloppdrag må bestilles særskilt og skriftlig for å være bindende for Byggherren.
Avrop/bestilling
Bestillinger vil bli foretatt fra St. Olav Eiendom og St. Olavs hospital v/ St. Olav Driftsservice, og ihht mekanismene angitt i konkurransegrunnlaget. Oversikt over bestillingsfullmakt vedlegges kontrakten.
Avrop kan gjøres av alle som byggherren har gitt fullmakt til å gjøre avrop. Dersom entreprenøren er usikker på om en person har fullmakt til å gjøre avrop, plikter han å undersøke med byggherren. Leverandøren plikter å levere de ytelser som omfattes av rammeavtalen etter forutgående avrop fra oppdragsgiver.
Avrop kan skje gjennom en ordinær henvendelse til leverandøren, eks. telefon eller e-post, men skal alltid være skriftlig før forpliktelse/bestilling.
Leverandøren skal så snart det er mulig – og senest innen to virkedager - bekrefte mottak av avrop eller forespørsel om prisoverslag/fastpristilbud. Bekreftelsen skal inneholde svar på når forespurt tilbakemelding er klar.
Alle bestillinger skal være skriftlig. Ved akutte tiltak, kan bestilling gjøres muntlig, men dokumenteres skriftlig ila 24 timer.