Sentrale- og perifere- venekateter (PVK og SVK), veneporter og nåler (VAP) og PICC-line
Avtalene gjelder i to år med mulighet for forlengelse i inntil to år. Avtalen består av flere kontrakter med ulike avtaleperioder;
Mid-line og PVK kateter, VAP-nåler gjelder fra 1. november 2021 til 30. oktober 2024.
SVK og SVK Hickmann gjelder fra 15. november 2021 til 14. november 2024.
PICC-line voksen og veneport barn og voksen, navlevenekateter og PICC-line kateter gjelder fra 1. februar 2022 til 31. januar 2025.
Det er inngått rammeavtaler på perifere venekateter, sentralt venekateter, dialysekateter, veneport, veneportkanyle, spinalkanyler/sett og epidural til Helse Nord og Helse Midt-Norge.
Delkontrakt 11, 12, 13 og 14 (epidural og spinal) gjelder kun for Helse Midt-Norge, men Helse Nord har en opsjon på å tiltre avtalen når dagens avtale på Anestesirekvisita er utgått.
B Braun Medical AS Avtalenummer: 23055101 - Sentralt venekateter korttids og perifere venekateter Kontaktperson: Jan Stian Haugen Telefon: 48161747 Epost: jan.stian.haugen@bbraun.com
Becton Dickinson Norway AS (BD) Avtalenummer: 23055106 - Mid-line kateter til Helse Nord 23055108 - Perifere venekateter 26103101 - Kateter Picc-line
Avtalene som er inngått innenfor hvert delområde er en eneavtale med hver leverandør. Det vil si at leverandøren har en enerett til å bli benyttet. Foretakene gjør bestillinger via eget bestillingssystem (Clockwork) opp mot hver enkelt leverandør. Avdelingene i foretakene finner produktene via lagerbestillingssystem eller ved å kontakte Innkjøpsavdelingen.
Bestilling:
Kunden forpliktes kun av gyldig skriftlig eller elektronisk bestilling.
Leverandøren skal oversende ordrebekreftelse til Kunden straks bestilling er mottatt, med akseptert leveranse i henhold til bestilling.
Dersom leveranse ikke kan utføres i henhold til bestillingen, skal Leverandøren informere Kunden om dette uten ugrunnet opphold etter mottak av bestilling.
Dersom Leverandøren forstår eller har grunn til å anta at leveransen blir forsinket, skal Leverandøren uten ugrunnet opphold underrette Kunden om dette skriftlig. Unnlatt underretning avskjærer Leverandøren fra å påberope seg force majeure som begrunnelse for forsinkelsen.
Leverandøren skal sende alle varer som er omfattet av avtalen innen 48 timer og være levert mottaker senest 3-5 virkedager etter bestilling.
For kunder på avtalen, kan innlogging i Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon. Logg inn (innkjøpsportalen)
Om du ikke er bruker på innkjøpsportalen og har spørsmål om prislister eller statistikk, så kan du få dette ved å ta kontakt på e-post avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no.