Ablasjons- og elektrofysiologisk forbruksmateriell (Systemavhengig)
Avtalen gjelder fra 1. november 2021 til 31. oktober 2024. Den er forlenget til 31. oktober 2025.
Avtalen omfatter systemavhengige ablasjons- og elektrofysiologisk forbruksmateriell.
For systemuavhengig forbruksmateriell er det inngått ny nasjonal rammeavtale gyldig fra 14. januar 2022. Se egen avtaleside for denne avtalen.
Delområde A - Hylser, styrbare (Systemavhengige)
- Janssen-Cilag AS / 11510204
Delområde B - Enkle, ikke-styrbare katetre
- Janssen-Cilag AS / 11510204
Delområde C - Enkle, styrbare katetre
- Abbott Medical Norway AS / 11510201
- Janssen-Cilag AS / 11510204
Delområde D - Sirkulære kartleggingskatetre
- Abbott Medical Norway AS / 11510201
- Diacor AS / 11510203
- Janssen-Cilag AS / 11510204
- Medtronic AS / 11510205
Delområde E - Multipolare spilekatetre (array- eller basket-katetre)
- Abbott Medical Norway AS / 11510201
- Diacor AS / 11510203
- Janssen-Cilag AS / 11510204
Delområde F - Mediguide, NavX, Carto, Rhythmia eller andre systemer
- Abbott Medical Norway AS / 11510201
- Diacor AS / 11510203
- Janssen-Cilag AS / 11510204
Delområde G - Fokale katetre
- Janssen-Cilag AS / 11510204
- Medtronic AS / 11510205
Delområde H - Ballongkatetre
- Diacor AS / 11510203
- Medtronic AS / 11510205
Delområde I - Gass
- Diacor AS / 11510203
- Medtronic AS / 11510205
Delområde J - Innføringshylser
- Diacor AS / 11510203
- Janssen-Cilag AS / 11510204
- Medtronic AS / 11510205
Delområde K - Patcher, systemavhengig
- Abbott Medical Norway AS / 11510201
- Diacor AS / 11510203
- Janssen-Cilag AS / 11510204
Delområde L - Motor til Stereotaxis
- Stereotaxis, Inc. / 11510206
Delområde M - Intrakardial ultralyd, systemavhengig
- Janssen-Cilag AS / 11510204
Ragnhild Melleby Aslaksen
Julie Susanne Weien Forøy
avtaleforvalter
Produkter på denne avtalen bestilles gjennom bestillingssystemet til aktuelt helseforetak i region.
Økonomi vil være et vurderingstema ved valg mellom alternative prosedyrer der forbruksmateriellet er på ulike delkontrakter.
Avrop på denne rammeavtalen vil skje ved kjøp fra leverandør som til enhver tid er rangert som nummer én.
Unntak kan gjøres i følgende tilfeller:
1. Dersom prioritert leverandørs produkt ut fra medisinskfaglig begrunnelse ikke kan brukes i behandling av den aktuelle pasient.
2. Dersom prioritert leverandør ikke kan levere de forespurte produktene, eller ikke kan levere innen avtalefestet tid.
3. Dersom leverandøruavhengige, vitenskapelige studier viser at tilbudt produkt fra høyest rangert leverandør ikke lenger er anbefalt brukt. Unntaket gjelder inntil leverandøren har en tilfredsstillende erstatning på plass. Dette unntaket kan kun benyttes etter at leverandøren er varslet.
4. Dersom det skal foretas produktkjøp til det elektrofysiologiske laboratoriet som er avhengig av at produktene kompatibelt med et bestemt system.
5. Inntil 20 % av årlig volum ved sykehusene kan brukes til utprøving av produkter som ikke er på rammeavtalen.
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. Master ligger på Innkjøpsportalen.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.
Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.