Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Blodposer, presser og vipper

Avtalen gjelder fra 1. april 2026 til 31. mars 2030. Den kan forlenges med ytterligere 2 år.

Avtalen omfatter:

Kjøp av blodposer
Kjøp og leie av presser og vipper

Avtalen dekker følgende områder:

Delkontrakt 1
Blodpresser
Leverandør: MacoPharma Nordic AB

Produkter:
Blodpresse MacoPress Smarter - leie/kjøp
Blodposesett m/integrert leukocyttfilter og erytrocytter

Delkontrakt 2
Blodvipper
Leverandør 1: Fresenius Kabi Norway AS

Produkter:
Blodvippe CompoGuard Advance Data - leie/kjøp
Blodvippe CompoGuard Advance Complete - leie/kjøp

Det inngår både kjøp og leie av vipper og presser i avtalen. Hvert enkelt helseforetak avtaler nærmere med leverandør angående leieavtale og innkjøp.

Ved utgangen av løpende leieavtaler skal ny leieavtale inngås med gjeldende leverandør. 

Ved behov for kjøp av nytt utstyr eller bytte av maskinpark skal gjeldende avtale brukes. 

MacoPharma Nordic AB
Joakim Hagvik
E-post: Joakim.hagvik@macopharma.se 

Fresenius Kabi Norway AS  
Grete Vigdal
E-post: Grete.vigdal@fresenius-kabi.com 

avtaleforvalter

Marte Østli Hartvigsen

marte.hartvigsen@sykehusinnkjop.no

prosjektleder

Prisinformasjon for avtalen er tilgjengelig via www.hstat.no. Tilgang til denne portalen er begrenset til ansatte ved helseforetakene. Kontakt innkjøpsavdelingen ved ditt helseforetak for prisinformasjon.

Brukere kan ta kontakt med sitt helseforetak for informasjon om priser.

Det er også mulig å be om tilgang til mappe for sensitiv informasjon ved å sende forespørsel til e-post konsulenter@sykehusinnkjop.no.

Leverandører kan oppdatere informasjon og levere statistikk ved å logge inn på sin bruker i Leverandørportalen.

Forespørsel om opprettelse av bruker kan sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.

Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no. 

Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

Merk at dersom du er bruker av et produkt/tjeneste på avtalen og har medisinske spørsmål, må du kontakte helsepersonell.

Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post konsulenter@sykehusinnkjop.no

Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

Sist oppdatert 12.12.2025