Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Hemodialyse

Avtalen er forlenget til 31. august 2025. Delkontrakt 1 - Maskiner for HD/HDF er forlenget til 31. Januar 2026.

Avtalen gjelder levering av utstyr og maskiner til hemodialysebehandling. 

Kontaktinformasjon til leverandører:

 

Scan Med AS

Bjørn H. Johnsen

Telefon: +47 90 78 43 50

E-post: bjornhj@scan-med.no

Vingmed AS

Stian Di Vita

Telefon: +47 99 57 03 29

E-post: stian.di.vita@vingmed-as.no

Mediplast

Marit Vee Akselsen

Telefon: +47 91 16 18 46

E-post: marit.vee.akselsen@mediplast.com

ProMedical Oy

Sasu Leskelä

Telefon: +358 40 34 88 567

E-post: sasu.leskela@promedical.fi

 

Avtalen er delt inn i 14 forskjellige delkontrakter, med hver sine leverandører:

  • Delkontrakt 1: ​Maskiner for HD/HDF
    ​1. Prioritet: Scan-Med AS
    2. Prioritet: Vingmed AS

  • Delkontrakt 2: Dialysekonsentrat til Helse Vest, Helse Nord og Helse Midt-Norge
    Leverandør: Vingmed AS

  • Delkontrakt 3: Dialysator
    Leverandør: Scan-Med AS 

  • Delkontrakt 4: På- / Avkoblingssett
    Leverandør: Mediplast AS

  • Delkontrakt 5: Perifer kateternål / plastkanyle
    Leverandør: ProMedical Oy 

  • Delkontrakt 6: Fistenåler - spiss nål m/ sikkerhetsanordning
    Leverandør: Scan-Med AS

  • Delkontrakt 7: Fistenåler - spiss nål u/ sikkerhetsanordning
    Leverandør: Scan-Med AS

  • Delkontrakt 8: Fistelnåler - butt nål m/ skorpefjerner
    Leverandør: Scan-Med AS

  • Delkontrakt 9: Mobilt vannrenseanlegg
    Leverandør: Scan-Med AS

  • Delkontrakt 10: Dialysekateter
    Leverandør: ProMedical Oy

  • Delkontrakt 11: Forbruksmateriell til eksisterende Fresenius maskiner
    Leverandør: Vingmed AS 

  • Delkontrakt 12: Forbruksmatteriell til eksisterende Nikkisio maskiner
    Leverandør: Scan-Med AS
  • Delkontrakt 13: Forbruksmatteriell til eksisterende Gambro maskiner
    Leverandør: Ingen tildeling - ingen tilbud
  • Delkontrakt 14: Dialysekonsentrat til Helse Sør-Øst
    Leverandør: Scan-Med AS

Forvaltningsansvarlig: Henning Welle Lyngmo

E-post: avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no

 

Leder Anskaffelse: Vilde Haugerud

E-post: vilde.martine.haugerud@sykehusinnkjop.no

Ved kjøp eller leie av nye maskiner skal det gjennomføres minikonkurranser mellom de valgte leverandørene. Minikonkurransene gjennomføres som et samarbeid mellom bestillende avdeling og Sykehusinnkjøp. 

Det er utarbeidet dokumenter som brukes for gjennomføring av minikonkurransene. Helseforetakene velger selv om de skal kjøpe eller leie nye maskiner på pay per treatment-avtale (PPT). PPT-avtale gjelder kun ved utskiftning av hele maskinparker ved dialyseavdelingene.

Dokumentene for gjennomføring av minikonkurranse, tilsendes på forespørsel ved å kontakte avtaleforvalter eller prosjektleder for avtalen.

For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. Master ligger på Innkjøpsportalen.

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.

Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.


Sist oppdatert 12.08.2025