Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Hjemme-Hemodialysebehandling med utstyr og maskiner

Avtalen gjelder fra 12. januar 2026 til 11. januar 2028. Den kan forlenges med ytterligere 2 år.

Avtalen omfatter kjøp og leie av maskiner samt kjøp av utstyr til hjemme-hemodialysebehandling.

Avtalen dekker følgende områder:

Delkontrakt 1 (parallelle rammeavtaler)
Stasjonær Hjemme-Hemodialyse med maskin, vannbehandlingssystem og forbruksmateriell.
Leverandører i prioritert rekkefølge:

  1. Vantive AS
  2. Scan-Med AS
  3. Vingmed AS

Delkontrakt 2
Mobil Hjemme-Hemodialyse med maskin og forbruksmateriell

Leverandør: Nordic Medcom AB

Avropsmekanisme, Rammeavtalens punkt 2.

Avrop på kjøp og/eller leie for Delkontrakt 1 og Delkontrakt 2 foretas i henhold til følgende prosedyre:

  • Rangering følges dersom dialyseavdelingen skal foreta fullt maskinparkbytte.
  • Dersom dialyseavdelingen skal gjennomføre et suppleringskjøp til eksisterende maskinpark velges leverandør på bakgrunn av eksisterende maskinpark.

Følgende leverandører er tildelt parallell rammeavtale angitt rangert rekkefølge:

Delkontrakt 1

  1. Vantive AS
  2. Scan-Med AS Norway
  3. Vingmed AS

Delkontrakt 2

  1. Nordic Medcom AB

I tillegg kan unntak gjøres i følgende tilfeller:

  1. Pasienter som har fått opplæring på et system og er fortrolig med bruken av dette, skal kunne fortsette å bruke samme system.
  2. Dersom en ny pasient har særlige behov som tilsier bruk av et system fremfor et annet skal man velge det systemet som ivaretar disse behovene på best måte. Dette kan blant annet være behov knyttet til å få en optimal behandling, og behov knyttet til fysiske forutsetninger/begrensninger hos pasient (for eksempel i forhold til koblinger og klemmer, håndtering av poser/forpakninger/emballasje og lignende).
  3. Dersom høyere rangerte produkt har begrensninger som lavere rangert produkt ikke har.

Alle unntak fra hovedregelen om avrop fra førsterangert leverandør skal begrunnes og dokumenteres i pasientens journal.
Ved avrop for leie per måned ved valg av Stasjonære maskiner er leietid minimum 6 måneder.

Nordic Medcom
Robert Agerskog
E-post: ra@nordicmedcom.se
Avtalenummer: 11210101

Scan-Med AS Norway
Bjørn H. Johnsen
E-post: bjornhj@scan-med.no
Avtalenummer: 11210102

Vantive AS
Anne-Mari Markkanen
E-post: anne-mari.markkanen@vantive.com
Avtalenummer: 11210103

Vingmed AS
Stian Di Vita
E-post: Stian.di.vita@vingmed-as.no 
Avtalenummer: 11210104

Tor Einar Løkke Pedersen

tor.pedersen@sykehusinnkjop.no

senior prosjektleder

Merethe Gærnæ Stock

Avtaleforvalter

avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no

avtaleforvalter

Prisinformasjon for avtalen er tilgjengelig via www.hstat.no. Tilgang til denne portalen er begrenset til ansatte ved helseforetakene. Kontakt innkjøpsavdelingen ved ditt helseforetak for prisinformasjon.

Leverandører kan oppdatere informasjon og levere statistikk ved å logge inn på sin bruker i Leverandørportalen.

Forespørsel om opprettelse av bruker kan sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.

Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no. 

Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

Merk at dersom du er bruker av et produkt/tjeneste på avtalen og har medisinske spørsmål, må du kontakte helsepersonell.

Sist oppdatert 31.10.2025