Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Høyhastighetsbor

Avtalen består av flere kontrakter med ulike avtaleperioder.

Avtalen omfatter:

Kjøp av høyhastighetsbor til Nevrokirurgi, Øye- Nese- Hals kirurgi (ØNH) og Ortopedi.

Følgende leverandører er tildelt parallell rammeavtale i angitt rangert rekkefølge:

Delkontrakt 1: Høyhastighetsbor til Nevrokirurgi (parallelle rammeavtaler)
Delkontrakt 1 gjelder fra 2. februar 2026 til 11. november 2029. Den kan forlenges med inntil 2 år av gangen. Maksimal samlet avtaleperiode er 6 år (4+2). 

  1. Ortomedic - OM Primado 2
  2. Medtronic Norge AS - Midas Rex MR8
  3. B Braun Medical AS - Elan 4

Delkontrakt 2: Høyhastighetsbor til Øre- Nese- Hals-kirurgi (ØNH) (parallelle rammeavtaler)
Delkontrakt 2 gjelder fra 11. november 2025 til 11. november 2029. Den kan forlenges med inntil 2 år av gangen. Maksimal samlet avtaleperiode er 6 år (4+2).

  1. Medtronic Norge AS - Midas Rex MR8
  2. B Braun Medical AS - Elan 4

Delkontrakt 3: Høyhastighetsbor til Ortopedi (parallelle rammeavtaler)
Delkontrakt 2 gjelder fra 11. november 2025 til 11. november 2029. Den kan forlenges med inntil 2 år av gangen. Maksimal samlet avtaleperiode er 6 år (4+2).

  1. Medtronic Norge AS - Midas Rex MR8
  2. B Braun Medical AS - Elan 4

Leverandørene vil bli rangert etter plassering i konkurransen, hvor 
den høyest rangerte leverandøren blir prioritet 1. Da dette er en Nasjonal anskaffelse og behovet på de ulike Helseforetakene er ulikt vil valg av produkter fra leverandør med prioritet 2 eller 3 skje dersom medisinskfaglige vurderinger tilsier dette, eller at prioritet 1 ikke kan levere aktuelt produkt.

B Braun Medical AS
Avtaleforvaltning
Telefon: 33 35 18 00
E-post: avtaleforvaltning.no@bbraun.com
Avtalenummer: 204194

Medtronic Norge AS
Elin Olsen
Telefon: +45 27 79 76 27 / +47 67 10 32 00
E-post: avtaler@medtronic.com
Avtalenummer: 204193

Ortomedic AS
Jarle A. Torp
Telefon: 90 94 48 74
E-post: jarle.torp@ortomedic.no
Avtalenummer: 204301

Camilla Espeseth Myrvold

camesp@sykehusinnkjop.no

assisterende prosjektleder

avtaleforvalter

Leverandører kan oppdatere informasjon og levere statistikk ved å logge inn på sin bruker i Leverandørportalen.

Forespørsel om opprettelse av bruker kan sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.

Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no. 

Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

Merk at dersom du er bruker av et produkt/tjeneste på avtalen og har medisinske spørsmål, må du kontakte helsepersonell.

Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post konsulenter@sykehusinnkjop.no

Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

Sist oppdatert 18.11.2025