Insulinpumper, CGM og forbruksmateriell
Delkontrakt 1 er forlenget til 31. Mars 2024. Ny avtale for delkontrakt 2, delkontrakt 3 og delkontrakt 4, med avtalestart 01. Januar 2024. Se ekspandert overskrift for informasjon om kommende avtale.
Avtalen gjelder levering av insulinpumper, CGM og forbruksmateriell.
De regionale helseforetakene og underliggende helseforetak har inngått nye rammeavtaler på kjøp av insulinpumper og CGM. Avtalen er en ett års avtale, med en mulig forlengelse på 9 måneder. Det er etablert nye avtaler innenfor følgende produktgrupper:
1) Insulinpumper og CGM – Closed Loop
- Delkontrakt 1 er forlenget til 31. Mars 2024
2) Patchpumpe for insulin
- Delkontrakt 2 er ikke forlenget. Ny avtale 01. Januar 2024
3) Frittstående CGM.
- Delkontrakt 3 er ikke forlenget. Ny avtale 01. Januar 2024
4) Forbruksmateriell
- Ny avtale 01. Januar 2024
Pasienthenvendelser
Alle pasienthenvendelser rundt insulinpumper, frittstående CGM og forbruksmateriell til dette må rettes til ditt helseforetak via behandlingshjelpemiddelenheten (se https://behandlingshjelpemidler.no/enhet/).
Presisering av avtale 10050502 med Medtronic Norge AS
Medtronic Norge AS tilbudte kun infusjonssettet Quick-Set i anskaffelsen. Det betyr at det er sammensetningen Minimed 780G og infusjonssettet Quick-Set som er evaluert og som har vunnet denne delkontrakten. Dette gjelder for avtale 10050502.
Derfor skal alle pasienter som i dag mottar Minimed 780G skrives ut med infusjonssettet Quick-Set. Brudd på dette kan medføre erstatningsansvar ovenfor andre leverandører på avtalen.
Sykehusinnkjøp anbefaler at de leger og sykepleiere som rekvirerer behandlingsutstyr fra behandlingshjelpemidler i henvendelsen fører på hvilket infusjonssett som skrives ut til pasienten.