Insulinpumper, CGM og forbruksmateriell
Avtalen gjelder fra 01. oktober 2022 til 30. september 2023.
Avtalen gjelder levering av insulinpumper, CGM og forbruksmateriell.
De regionale helseforetakene og underliggende helseforetak har inngått nye rammeavtaler på kjøp av insulinpumper og CGM. Avtalen er en ett års avtale, med en mulig forlengelse på 9 måneder. Det er etablert nye avtaler innenfor følgende produktgrupper:
1) Insulinpumper og CGM – Closed Loop
2) Patchpumpe for insulin
3) Frittstående CGM.
Pasienthenvendelser
Alle pasienthenvendelser rundt insulinpumper, frittstående CGM og forbruksmateriell til dette må rettes til ditt helseforetak via behandlingshjelpemiddelenheten (se https://behandlingshjelpemidler.no/enhet/).
Presisering av avtale 10050502 med Medtronic Norge AS
Medtronic Norge AS tilbudte kun infusjonssettet Quick-Set i anskaffelsen som nylig har vært gjennomført. Det betyr at det er sammensetningen Minimed 780G og infusjonssettet Quick-Set som er evaluert og som har vunnet denne delkontrakten. Dette gjelder for avtale 10050502.
Derfor skal alle pasienter som i dag mottar Minimed 780G skrives ut med infusjonssettet Quick-Set. Brudd på dette kan medføre erstatningsansvar ovenfor andre leverandører på avtalen.
Sykehusinnkjøp anbefaler at de leger og sykepleiere som rekvirerer behandlingsutstyr fra behandlingshjelpemidler i henvendelsen fører på hvilket infusjonssett som skrives ut til pasienten.
Endring fra 21.10.2022 - Infusjonssettene Mio Advance, Mio Soft og Ewis fra Medtronic
Infusjonssettene Mio Advance, Mio Soft og Extended-Wear Infusjon Set (EWIS) tas inn på løpende avtale 10050402. Infusjonssettene gjøres igjen tilgjengelig for de pasienter som før 1. oktober 2022 benyttet disse.