Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Oversettelsestjenester

Avtalen gjelder fra 1. juni 2025 til 31.mai 2027 med mulighet for forlengelse i inntil 2 år.

På vegne av de regionale helseforetakene har Sykehusinnkjøp inngått avtale på levering av oversettelsestjenester. 

Salita AS
Arash Shahkarami
Telefon: 965 07 279
Epost: arash@salita.no  

Oversettelsestjenester omfatter skriftlige oversettelser av pasient og helserelaterte tekster, eksempelvis pasientbrosjyrer, skjemaer, innkallingsbrev, informasjonsmateriell, nettsider og epikriser, journalnotater, informasjon om tidligere utredning, behandling m.m. samt kvalitetssjekk av allerede oversatt tekst (oversatt av mennesker eller maskinoversatt).

senior prosjektleder

avtaleforvalter

Slik bestiller du oversettelser

Bestillinger av oversettelsestjenester skal foretas via plattformen: my.salita.no.

Fremgangsmåte:

  1. Logg inn på din brukerkonto på my.salita.no.
  2. Har du ikke brukerkonto? Det er enkelt å opprette en ny konto direkte på innloggingssiden
  3. Velg tjenestetypen «Oversettelse».
  4. Fyll ut bestillingsskjemaet med nødvendig informasjon og last opp dokumentene som skal oversettes.
  5. Når skjemaet er komplett, klikker du på «Send inn» for å sende bestillingen til behandling.

Trenger du hjelp?

my.salita.no finnes et hjelpesenter med nyttige artikler og videoer som viser hvordan oversettelsesbestillinger gjennomføres.

Oversending av sensitive dokumenter – jfr punkt 10.5 i rammeavtalen «Dokumenter som inneholder helse- og personopplysninger kan oversendes Salita hvis helseforetaket har inngått databehandleravtale med Salita.»  

Kontakt oss

Har du spørsmål om oversettelser, eller trenger du bistand?

 

 

For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. Master ligger på Innkjøpsportalen.

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.

Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

I hht til kravspesifikasjon (se under Dokumneter) punkt 13 og 14 er det beskrevet hvordan avvik skal behandles. 

Sist oppdatert 06.05.2025