Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Peritonealdialyse - utstyr og væsker

Avtalen gjelder fra 15. november 2021 og er forlenget til 14. november 2025.

Avtalen gjelder levering av utstyr og væsker til peritonealdialyse. 

Ny avtale starter 15. november 2025. 

Legemidler tilknyttet avtalen kjøpes gjennom LIS-avtale med Alliance Healthcare. Avtalenummeret er 201504.
 
Helse Sør-Øst kjøper legemidlene gjennom HSØ Forsyningssenter.

Kontaktinformasjon til leverandører:

Vantive AS (tidligere Baxter)
Joakim Back Harsmann
Telefon:  +45 40 10 06 06  
E-post: Joakim_Bach_Harsmann@baxter.com

Medtronic AS
Mats Aasgaard
Telefon: 00 45 26 72 68 51
E-post: avtaler@medtronic.com

Vingmed AS
Henriette Tomassen
Telefon: +47 99 23 39 20
E-post: henriette.tomassen@vingmed-as.no

Under finner du leverandør for hver enkelt delkontrakt i prioritert rekkefølge

Deltkontrakt 1: PD-kateter
1. prioritet - Leverandør: Medtronic AS. Avtalenummer: 11200302
2. prioritet - Leverandør: Vingmed AS. Avtalenummer: 11200303

Delkontrakt 2: PD-Væske, maskin og utstyr
1. prioritet - Leverandør: Baxter AS. Avtalenummer: 11200301
2. prioritet - Leverandør Vingmed AS. Avtalenummer: 11200303

Delkontrakt 3: Non-glukose PD-væske
Avtalenummer: 11200301
Leverandør: Baxter AS

Delkontrakt 4: Laktatfri PD-Væske
Avtalenummer: 11200303​
Leverandør: Vingmed AS

senior prosjektleder

Merethe Gærnæ Stock

Avtaleforvalter

avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no

avtaleforvalter

Ved kjøp av legemidler tilknyttet rammeavtalen, gjøres dette gjennom egen LIS-avtale inngått med Alliance Healthcare for Helse Midt, Helse Vest og Helse Nord.

Avtalenummeret for denne er 201504.

For Helse Sør-Øst kjøpes legemidlene gjennom HSØ Forsyningssenter. 

For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. Master ligger på Innkjøpsportalen.

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.

Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.


Sist oppdatert 14.10.2025