Databriller
Avtalen gjelder fra 1. september 2022 til 31. august 2024, med mulighet for forlengelse i 1+1 år. For delkontrakt 5 (STHF) og 6 (SiVHF) gjelder avtalen fra 29. desember 2022.
Rammeavtalen omfatter databriller til de ansatte i helseforetakene. Avtalen dekker også synsundersøkelse.
Avtalen dekker helseforetakenes behov for å ivareta Arbeidsmiljøloven § 4-2 (2) «Krav til tilrettelegging, medvirkning og utvikling» overfor sine ansatte samt Arbeidstilsynets forskrift om «organisering, ledelse og medvirkning», jf. § 14-4. «Undersøkelse av arbeidstakeres syn ved arbeid ved dataskjerm».
Det er utarbeidet rekvisisjonsskjemaer til bruk ved avrop. Faktura på avtalepris sendes det enkelte HF. Eventuelle mellomlegg betales av den ansatte i butikk.
Sirkulær økonomi: Det er i denne anskaffelsen stilt krav om at leverandørene skal ha en returordning for brukte briller med en miljømessig og/eller sosial karakter. Leverandørene har forskjellige opplegg for dette.