Gastrostomiprodukter til helseforetakene i Norge
Avtalen gjelder fra 16. juni 2023 til 15. juni 2025. Den kan forlenges med 1 år om gangen opptil 2 ganger.
Avtalen omfatter kjøp av gastrostomiprodukter til helseforetakene i Norge.
Kontaktinformasjon til leverandører:
Kvinto AS
Inger Birgit Kløvstad
Telefon: +47 982 25 575
E-post: bia@kvinto.no
Mediplast AS
Marit Vee Akselsen
Telefon: +47 911 61 846
E-post: marit.vee.akselsen@mediplast.com
Avanos Medical Sverige AB
Pia Eliasson
Telefon: +46 730 46 89 37
E-post: pia.eliasson@avanos.com
Avtalen er delt inn i ti delkontrakter med hver sine leverandører:
Delkontrakt 1 - Gastrostomiporter og Mellomstykker
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
- Mediplast AS
- KvinTo AS
Delkontrakt 2 - Målestav
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
- KvinTo AS
Delkontrakt 3 - Gastrostomituber Y-port
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
- KvinTo AS
Delkontrakt 4 - Gastrostomituber Bolus Enkel Port
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
- KvinTo AS
Delkontrakt 5 - Ernæringssonde Jejunal -ikke nasal
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
- KvinTo AS
Delkontrakt 6 - PEG Produkter Pull Teknikk
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
Delkontrakt 7 - PEG Produkter Push Teknikk
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
Delkontrakt 8 - Ernæringssonder Transgastrisk Jejunal -ikke nasal
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Avanos Medical Sverige AB
- KvinTo AS
Delkontrakt 9 - Adapter for Mellomstykker
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- KvinTo AS
Delkontrakt 11 - Hudbeskyttelse
Leverandører i prioritert rekkefølge:
- Mediplast AS
Lisbeth Andrén
Prosjektleder
Aina Birgitte Joki
Avtaleforvalter
For delkontrakt 1, 2, 3, 4, 5 og 8 er det inngått parallell rammeavtale med flere leverandører. Leverandørene er rangert etter plassering i konkurransen, hvor den høyest rangerte leverandør er hovedleverandør.
Valg av produkter fra leverandør med lavere rangering enn hovedleverandør vil kun skje når særskilte medisinskfaglige vurderinger av behandlende lege tilsier dette, eller at hovedleverandør ikke kan levere aktuelt produkt.
Brukere bes kontakte sitt helseforetak for informasjon om priser.
Leverandører kan oppdatere informasjon og levere statistikk ved å logge inn på sin bruker i Leverandørportalen.
Forespørsel om opprettelse av bruker kan sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.
Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Ved spørsmål, tilbakemeldinger eller endringsforespørsler, ta kontakt på e-post avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.