Hjerteventiler
Avtalen gjelder fra 1. juni 2020 til 31. mai 2023. Avtalen har mulighet for forlengelse i ytterligere ett år.
Avtalen gjelder levering av hjerteventiler- og ringer, og er delt opp i ti forskjellige delområder.
Det er valgt fire leverandører:
- Medtronic Norge AS: Mats Aasgard, e-post Avtaler@medtronic.com, telefon +45 267 26 851
- Edwards Lifesciences Nordic AB: Espen Halsnes, e-post Bids_Tender_Nordic@edwards.com,
telefon +47 907 64 460
- Mediplast AS: Marit Vee Akselsen, e-post Marit.Vee.Akselsen@mediplast.com, telefon 450 20 960
- Abbott Medical Norway AS: Anneli Wiklund, e-post anneli.wiklund@abbott.com, telefon +46 70 662 8909
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Abbott Medical Norway AS
- Medtronic Norge AS
- Mediplast Innova AS
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
- Abbott Medical Norway AS
- Medtronic Norge AS
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
Ragnhild Melleby Aslaksen
Vilde Martine Haugerud
Aina Birgitte Joki
- Rammeavtale Hjerteventiler - FELLES(PDF, 456 KB)
Avrop skal skje ved kjøp fra leverandør som til enhver tid er rangert som nummer 1. I henhold til rammeavtalen, kan unntak gjøres i følgende tilfeller:
- Dersom prioritert leverandørs produkt ut i fra medisinsk faglig begrunnelse ikke kan brukes i behandling av den aktuelle pasient.
- Prioritert leverandør kan etter forespørsel ikke levere produktene eller ikke kan levere innen avtalefestet tid.
- Leverandøruavhengige, vitenskapelige studier viser at tilbudt produkt fra høyest rangert leverandør ikke lenger er anbefalt brukt. Unntaket gjelder inntil leverandøren har en tilfredsstillende erstatning på plass. Dette unntaket kan kun benyttes etter at leverandøren er varslet.
- Inntil 10 % av årlig volum ved sykehusene kan brukes til utprøving av produkter som ikke
er på rammeavtalen. Se punkt 9.9 om utprøving av produkter.
Unntak etter punkt 1 og 2 besluttes av ansvarlig behandlende lege. Unntak etter punkt 3
besluttes av den nasjonale prosjektgruppen. Unntak etter punkt 4 besluttes av det enkelte Helseforetak.
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Brukere ved helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. Du finner en veileder for bruk av Reklamasjonsportalen her.
Leverandører kan registrere avvik ved å logge inn i Leverandørportalen. Forespørsel om opprettelse av bruker i Leverandørportalen kan sendes til e-post leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.