Sykehusinnkjøp deltar på møte om miljø i anbudsutlysninger

Fra høsten vil Sykehusinnkjøp stille miljøkrav i legemiddelanbud. Dette er tema når LMI inviterer til åpent møte 9. mai.

Publisert 18.04.2018
Sist oppdatert 02.01.2023
Illustrasjon, elv og fossefall

​Møtet er gratis, og finner sted i auditoriet hos LMI onsdag 9. mai fra klokken 8.30 til 11.30. Programmet er spesielt rettet mot anbudsansvarlige i legemiddelindustrien, men åpent for alle interesserte.

I mars ble det klart at Sykehusinnkjøp legger inn miljøansvar som krav i anskaffelser av legemidler. På møtet stiller Sykehusinnkjøp for å informere om planene for anbud fremover, hvilke miljøkrav som vil stilles og hvilken dokumentasjon bedriftene må levere inn. I tillegg vil LMI selv fortelle om hvorfor de ønsker disse miljøkravene velkommen, og hvordan de har arbeidet med disse spørsmålene de siste årene.

Ut fra erfaringer fra Sverige vil også Bengt Mattson fra LIF Sverige fortelle hvordan bedriftene best skal kunne dokumentere sitt miljøarbeid, hvor den rette informasjonen kan skaffes og hvilke erfaringer de har gjort seg i Sverige.

Se programmet og meld deg på på LMI sine nettsider