Organisasjonsdirektør ansatt i Sykehusinnkjøp

Marianne Hauan Molstad tiltrer i den nyopprettede stillinga 10. februar.

Publisert 27.01.2020
Sist oppdatert 30.03.2020

Molstad har 20 års ledererfaring fra statlig sektor, bred erfaring fra virksomhetsstyring, organisasjonsutvikling, endringsledelse, strategiarbeid og kompetanse- og ledelsesutvikling i offentlig forvaltning.

I dag er hun ansatt som direktør i PwC Consulting med organisasjonsutforming, lederutvikling og omstilling.

– Vi hadde mange gode søkere til denne stillinga, og er nå veldig fornøyde med at Marianne Hauan Molstad har takket ja til å bli vår organisasjonsdirektør. Med henne på laget får vi solid kompetanse innen organisasjonsutvikling, sier administrerende direktør Kjetil M. Istad.

Vår nye organisasjonsdirektør har ledet ulike administrasjonsavdelinger, HR- og stabsfunksjoner. Hun har også ledet og hatt sentrale roller i organisasjonsutvikling med store endrings- og omstillingsprosesser i Helsedirektoratet, Bufetat, Skatteetaten, Kunnskapsdepartementet/Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet, DSB og i Arbeidsmarkedsetaten.

I tillegg har hun skrevet to bøker innenfor ledelse og medarbeiderskap.

Hauan Molstad har utdanningsbakgrunn med master i økonomi og administrasjon, innen strategi og kompetanseledelse. Selv ser hun fram til å starte i jobben.

– Jeg har jobbet som leder i mange år, og har de siste årene også vært i Helsedirektoratet. Jeg gleder meg veldig til å starte opp, få jobbe videre innenfor et helseforetak med innkjøp for spesialisthelsetjenesten - og sammen med både ledere og medarbeidere i Sykehusinnkjøp få gjøre en forskjell og bidra til å ivareta samfunnsoppdraget på best mulig måte. Det å få jobbe i Vadsø, og øvrige lokasjoner i hele Norge, i en nyopprettet stilling med fagområder der jeg har solid erfaring og hvor mitt hjerte også banker aller kraftigst, oppleves som et privilegium jeg ser frem til å ta fatt på.

Hauan Molstad vil ha kontorsted i Oslo, men er forberedt på utstrakt reisevirksomhet, og vil også tilbringe mye tid ved hovedkontoret i Vadsø. Marianne Hauan Molstad blir en del av Sykehusinnkjøps ledergruppe, og tiltrer i stillinga 10. februar.

– Vi åpnet for søkere også utenfor hovedkontoret, og var på jakt etter den aller beste kandidaten. Det mener vi at Hauan Molstad er. Det blir viktig for både henne og foretaket at hun er godt kjent med hele organisasjonen, og selvsagt også med hovedkontoret, sier Istad.

Mediekontakt:

kommunikasjonsleder
(i permisjon til høsten 2024)