Godt oppmøte tross snøkaos på helseforetakenes anbudsseminar - se opptaket her

Rundt 200 personer var onsdag samlet til den første av to seminardager på anbudsseminaret TNF BIO 2024.

Ole-Tommy Pedersen
Publisert 18.01.2024
Sist oppdatert 19.01.2024
En mann og en kvinne som står ved siden av hverandre
Paneldebatt. Fra venstre Christine Olbjørn (Ahus), Håvard Fretheim (Revmatismesykehuset) og Peter Johnsen (UNN Harstad). Bilder: Ole-Tommy Pedersen

Snøkaoset på Østlandet gjorde at noen fler enn planlagt måtte følge den digitale sendingen fra seminaret, men de fleste fant veien til konferansesalen på Thon Hotel Arena på Lillestrøm.

En stor del av den første dagen ble viet til klima- og miljøspørsmål. Her ble det blant annet diskutert hvilke krav det offentlige kan sette til leverandørene i helsevesenet for å få ned klimaavtrykket, eksempelvis på mengden plast fra legemildler som havner i søpla fra innpakning og bruk.

Seminaret fortsatte torsdag, hvor salen var fullsatt da også representanter for legemiddelindustrien fulgte med på deler av dagen. Til sammen var hele 250 personer påmeldt til leverandørseminaret.

Hele programmet og navn på gjester finner du her. Under finner du opptak fra sendingene onsdag og torsdag:

Helseforetakenes anbudsseminar TNF BIO 2024, dag 1

Opptak fra dag 2

En stor gruppe mennesker som sitter ved bordene
Publikum i salen på Lillestrøm.
En person som holder en presentasjon
Professor Dag O. Hessen
En kvinne med armene hevet
Hanne-Merete Eriksen-Volle, leder for resistens- og infeksjonsforebygging, Folkehelseinstituttet